המלץ לחבר | הוספה למועדפים | הפוך לדף הבית facebook שתף את חדשות היום עם חברייך בפייסבוק
משלוחי זרים מתוקים
<-- REAL URL = content.php?id=120 -->
דף הבית | מבזקים | ספורט | כלכלה ועסקים | מחשבים | תרבות ופנאי | רכב ותחבורה | אוכל | | מידע מקצועי | צור קשר
מבזקי חדשות בזמן אמת - 24 שעות ביממה. כל יום, כל היום
חיפוש:
מצעד שבועי
משחקים
מצלמות תנועה
ערוצי טלוויזיה
שימושון
בעלי אתרים
סרטונים
רדיו LIVE
יס פליז – ככה נראית צרכנות חכמה

ישנן שתי טענות חוזרות ונשענות לגבי הצרכן הישראלי, מצד אחד טוענים שהצרכן הישראלי שונא להיות פראייר, כלומר הוא מאוד לא אוהב שעובדים עליו או לגלות שהוא משלם מחיר גבוה מזה ששילם חברו. מצד שני, הצרכן הישראלי לא אוהב לעשות עבודה, כלומר הוא לא אוהב לעשות סקר שוק בשביל לבחון היכן הוא יכול לשלם הרבה פחות. 

בשנים האחרונות התרחשו שתי תופעות ששינו במקצת את הטענה השנייה וחידדו את הטענה הראשונה. ראשית, מאז הופעת האינטרנט אנחנו עדים לכך שיותר ויותר צרכנים ישראלים בוחרים לעשות את הקניות שלהם בחוכמה, שזה אומר להשתמש באתרי השוואת מחירים, כגון יס פליז, בשביל להשוות בין עסקים ובלי מקצוע שונים, כמו כן הצרכן הישראלי לא ממהר לרכוש מוצרים רק אצל חברות גדולות ומוכרות, הוא נעזר באינטרנט לשם רכישת מוצרים ושירותים דרך עסקים או אתרים קטנים. 

התופעה השנייה שהתרחשה היא, שהשיח בעניין השתנה בעקבות המחאה החברתית של 2011, השיח השתנה כך שיותר ויותר התחדדה העובדה שהצרכן הישראלי היה פראייר במשך שנים רבות וכעת יש לו כלים להתמודד עם זה, כל מה שהוא צריך לעשות זה להשתמש בהם. 

מדובר בכלים שונים ומגוונים, למשל, אתרי אינטרנט שמעניקים לו מידע, אתרי השוואת מחירים כמו יס פליז שהזכרנו קודם שמאפשרים לו להשוות בין ספקים ומשווקים, הוא יכול להתלונן במקומות שונים, לבצע פעילות חברתית כנגד עוולות כלכליות שונות ועוד. לא מדובר במהפכה של ממש, אך בהחלט יש כאן שינוי. 

מדוע צרכנות חכמה היא דבר חשוב

מבחינתנו, כפרטים, חשוב לנו מן הסתם לא להיות פראיירים, זה טבעי והגיוני. אך האמת היא, שיש משמעות גדולה לכך גם מבחינה חברתית רחבה, כלומר עצם העובדה שכולנו נפעל בצרכנות חכמה, יכולה לתרום לכלל האוכלוסייה, כולל למי שכביכול יכול לעשות קופה אם הצרכנים לא ינהגו בחוכמה. 

ניקח למשל את אותם אתרים של השוואת מחירים דוגמא יס פליז. מדובר באתרים שמאפשרים להשוות בין מספר צרכנים ומשווקים במגוון תחומים, שכל גולש יכול לקבל הצעות מחיר על השירותים שלהם. 

במידה ונפעל בצרכנות לא חכמה, כלומר נסכים להיות פראיירים, סביר להניח שאחרי רכישה אחת, אנחנו נוותר על הרכישה השנייה כי לא נוכל לעמוד בזה כלכלית או שנבין שעובדים עלינו. האמון בשוק ירד, ואז המשווקים והיצרנים ייפגעו.  לא ייכנס כסף חדש לשוק והכלכלה תיכנס למיתון. 

לעומת זאת, אתרים אלו יכולים לשפר מאוד את הכלכלה, כי במצב שבו כל אחד כולם מקבלים מחיר הגיוני וטוב, מחיר שעומד עם תנאי השוק, אף אחד לא מנסה לעבוד על אף אחד ואף צרכן לא מרגיש פראייר, אז יש סיכוי לסיבוב שני ושלישי, האמון בשוק גדל וכך כל הזמן נכנס כסף חדש לכלכלה. זה נכון במיוחד כשאותם יצרנים ומשווקים, כולל באתר כמו יס פליז, יודעים שהצרכן הוא חכם וקונה בחוכמה, אז היתרן או המשווק מנסה כל הזמן ללכת לקראתו ולהקל עליו, בידעה שאם הוא לא יעשה זאת, מישהו אחר יעשה זאת והוא ייהנה מכך.

דף ראשי | המלץ לחבר | הוספה למועדפים | הפוך לדף הבית | קישורים | אודות האתר | ערוצי RSS | צור קשר מקבוצת נקסטק אינטראקטיב - בניית אתרים