You are currently viewing אל תזרוק את הבגדים לכביסה עדיין!

אל תזרוק את הבגדים לכביסה עדיין!

הנושא של היום אינו יוצא מן הכלל. למדתי בדרך הקשה על החשיבות של בדיקת כיסי הכביסה המלוכלכת של משפחתי לפני שזורקים אותה למכונת הכביסה. היום מצאתי כמה עפרונות בג'ינס של בני. אני לא יכול לדמיין איזה סיוט זה היה אם היו נכנסים למכונת הכביסה והמייבש. למרות זאת, ניתן לתקן תקלות כביסה רבות. להלן רשימה של אותן תקלות נפוצות יחד עם הפתרונות שלהן.

כביסה ורודה

אני לא מכיר מישהו שלא חווה את הבעיה הזו. בין אם כללת בלי ידיעתו פריט לבוש צבעוני עם המון לבנים או פשוט לא ציפיתם שפריט מסוים ידמם, רוב הסיכויים שהפכתם לסל כביסה ורוד בשלב כלשהו בחייכם. סביר להניח שרבים מכם החליטו ללבוש תחתונים ורודים זה עתה, כי לא ידעתם שיש פתרון. בפעם הבאה שתפתחו את מכונת הכביסה ותגלו שצבעתם הכל בוורוד בטעות, הסר את הפריטים הצבעוניים ושטוף מחדש את הבגדים הלבנים עם חומר ניקוי ואקונומיקה ללא כלור או כוס חומץ לבן מזוקק. אם כבר ייבשתם את המטען, השרו את הבגדים למשך 24 שעות בתערובת של אקונומיקה על בסיס חמצן (כלומר: Clorox2 או Oxiclean) ומים חמימים. אם הכתמים עדיין קיימים לאחר 24 שעות, יש להשרות את הפריטים בתמיסה טרייה לפני כביסה כרגיל.

כתמי דיו

כמו כל הכתמים, יהיה לך המזל הטוב ביותר לטפל באלה שנוצרו על ידי דיו אם תתפוס אותם לפני הכנסת הבגדים למייבש. אם הדיו הוא מטוש שניתן לכביסה או בעט כדורי, הניחו את הבגדים על מגבת לבנה או מגבת נייר. הרטיבו צמר גפן באלכוהול וספגו את הכתם, החל מבחוץ ופועל פנימה. הדיו יועבר למגבת, אז המשיכו להזיז את האזור המטופל על חלק נקי שלה. שטפו במים קרים וחזרו על התהליך עד שהכתם נעלם.

כתמי איפור

האם אתה לא פשוט שונא כשהסומק או הבסיס שלך עולים על צווארוני החולצה שלך? היפטר מהכתמים המציקים הללו על ידי התחלת טיפול מקדים; פשוט עקוב אחר ההוראות על הבקבוק. לאחר מכן, שפשפו את הכתם עם חומר ניקוי נוזלי חזק או משחה עשויה אבקת חומר ניקוי ומים. שפשפו את הכתם ושטפו במים חמים. כבסו את הבגדים במים החמים ביותר המותרים לבגד. 

עפרונות צבעוניים

עפרון מומלץ להסיר עם WD-40 ונוזל שטיפת כלים. שים מגבת נייר מקופלת מתחת לבד. רססו WD-40 על מטלית לבנה נקייה וספוג אותה משני צידי הכתם. לאחר מכן, שפשפו מעט נוזל שטיפת כלים על הכתם. תן למגבת הנייר לספוג את הכתם. כאשר נראה שהוא נעלם, כבסו את הבגדים כרגיל. שימו לב שאסור לנסות את הטריק הזה על בגדים שכותרתם "ניקוי יבש בלבד".

 

לפרטים נוספים היכנסו לאתר של רב-חבל בלחיצה כאן.