You are currently viewing איך לשמור על התשוקה בחייכם אחרי שהילדים מגיעים

איך לשמור על התשוקה בחייכם אחרי שהילדים מגיעים

אינטימיות פיזית היא חלק מהותי במערכת היחסים של כל זוג. אך נדרשת עבודה כדי לשמור על חיי מין מספקים, במיוחד לאחר הגעת ילדים. מגיפת הקורונה בטח לא עשתה את החיים לקלים יותר.

הורות ותשוקה

כשני שליש מהזוגות חווים פחות סיפוק ויותר קונפליקטים ביחסיהם בתקופת גידול הילדים.

 

זה נורמלי כהורים טריים להרגיש מותשים בגלל חוסר שינה, השינויים ההורמונליים והמתח והחרדה המוגברים שלעיתים קרובות מלווים את ההורות החדשה. אלה שמרגישים שעיקר הטיפול בילדים ואחריות משק הבית נופלים על כתפיהם לעתים קרובות עלולים להתמרמר. אין להם הרבה מה לתת לבני הזוג שלהם, שעלולים להרגיש מוזנחים או דחויים.

 

החדשות הטובות הן ששליש מההורים המצליחים דיווחו על קרבה מוגברת ושביעות רצון מינית כשהפכו להורים. אז, מה הסוד שלהם?

הסוד לתשוקה

זה בעצם כוחה של הידידות הזוגית. היכולת שלכם להתמודד עם קונפליקטים בדרכים בטוחות ובריאות, לבצע תיקונים באופן קבוע ולהיות מוכנים לעבור מ"אני" ל"אנחנו" משפיעה לטובה על כל ההיבטים של מערכת היחסים שלכם, כולל חיי המין.

 

קחו לדוגמה זוג היפותטי, ארז וסיון. הם מבינים שכל אחד מהם צריך הפסקה אחרי שעבד כל היום. הם גם נותנים עדיפות לדייט שבועי או חודשי וזמן איכות כמשפחה. במקום להירגע על הספה אחרי ארוחת הערב או לצאת עם חברים כל הזמן כמו בימים שלפני הילדים, ארז עושה את המעבר מ"אני" לאנחנו". הוא רואה עד כמה זה תובעני לטפל בילד כל היום. הוא מבין שסיון עייפה באותה מידה. אז הוא נכנס לבשל, עושה כלים, אמבטיות והרדמות. לבחירה להיות אבא מעורב יש יתרונות רבים לאבות ולילדים כפי שכותב מייקל קאופמן בספרו "הגיע הזמן". ככל שארז לוקח יוזמה רבה יותר עם עבודות הבית והטיפול בילדים, סיון מרגישה יותר נתמכת ופחות לחוצה וכך יותר קל לתשוקה לחזור.

 

בקיצור, התשוקה צומחת מכך שזוגות חולקים את העומס (כולל העומס הנפשי), מביעים הערכה, מכבדים ומעודדים בתקשורת שלהם ומפנים זמן לזוגיות שלהם.

הצתה מחדש של הניצוץ

בספרה האחרון "התעוררות רדיקלית", כותבת ד"ר שפאלי צברי, "אין אינטימיות אמיתית עם אחר יכולה להתרחש ללא אינטימיות עם העצמי … כיצד נוכל ליהנות מגופו של אחר כאשר לא עשינו זאת לעצמנו?" היא מדברת על חשיבות ההתעוררות מההתניה התרבותית, מה שגורם לאנשים רבים לא לאהוב או להתבייש במראה הפיזי שלהם. היא מעודדת אותם לאמץ את נופיהם המשתנים. זה כולל מחקר שובב של מה שעושה הנאה לגופם באמצעות אביזרי מין ועיסוק בדיונים פתוחים על פנטזיות מיניות עם בני זוגם. תרגול מיינדפולנס יכול לשפר את ההנאה שבאינטימיות בחדר השינה ומחוצה לו.

 

טקסים של חיבור יכולים גם לעזור להצית מחדש את להבות התשוקה למרות שהחיים עמוסים. גם מחוות קטנות של אינטימיות פיזית או רגשית (כמו נשיקה של שש שניות או כתיבת פתקי אהבה קטנים) יוצרות תחושת קירבה וציפייה.

מחשבה אחרונה

מערכות יחסים הן עניין מסובך. זה נורמלי שהתשוקה המינית נעה במחזורים לאורך כל מערכת היחסים שלכם. עם זאת, להיות הורים לא אומר שזה הסוף לחיי המין שלכם. עשו עבודה על בניית חברות איתנה, כבוד הדדי ושותפות שווה. לאחר מכן, אתם יכולים לסמוך על כך שהפניית זמן לאינטימיות תעזור להמשיך ולהצית מחדש את הניצוץ.