You are currently viewing האם הקקי של התינוק שלי נורמלי?

האם הקקי של התינוק שלי נורמלי?

מעט הורים טריים מוכנים לכמה מוזרים נראים קקי תינוקות… במיוחד כשזה מגיע לצבע קקי שזה עתה נולד! אבל אל תדאג. הנה המדריך המלוכלך שלנו לקקי תינוקות:

קקי תינוק ראשון

צרור השמחה החדש שלך כנראה יברך אותך בקקי הראשון שלה תוך 24 שעות מיום לידתה. הקקי הראשון הזה הוא המוזר ביותר… הוא מורכב מכל מה שהתינוק בלע בתוך הרחם כמו מי שפיר ומים. פעולת מעיים ראשונה זו נקראת מקוניום וצבעה ירקרק-שחור כהה דביק. למרבה המזל, בימים הקרובים, הקקי של התינוק המתוק שלך יהפוך למימי יותר וצבעו יתבהר.

קקי של תינוק יונק

אם את מניקה את הדבש המתוק שלך, הקקי שלה יהיה צהבהב ונזל. לחלק מהתינוקות יש יציאות לאחר כל מפגש הנקה… בעוד שלאחרים יש רק 3-4 מדי יום. עד שהתינוק שלך יהיה בן חודש עד חודשיים, הקקי יתעבה לעקביות של שיבולת שועל ויופיע פעם ביום או פחות. אל תדאג להתקשר לרופא שלך אלא אם לתינוק שלך אין חיתול מלוכלך מאוד במשך יותר מ-3 ימים… אבל התקשר מוקדם יותר אם לתינוק שלך יש בכי חלש, יניקה חלשה או מתנהג חולה.

קקי של תינוק שניזון בפורמולה

אם אתה מאכיל פורמולה, הקקי של הקטן שלך יהיה סמיך ומוצק יותר – כמו חמאת בוטנים. הצבע יכול לנוע בין צהוב לשיזוף לחום לירוק. בסביבות יום ההולדת של חודש עד חודשיים שלה, הקטן שלך עשוי להתחיל לעבור כמה ימים בין יציאות. זה נורמלי!

קקי של אוכל מוצק

על פי האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים, עליך להתחיל להציג את הקטן שלך למזון מוצק בסביבות גיל 6 חודשים. ברגע שתעשה זאת, תבחין בשינויים בקקי שלה. הוא יהפוך לחום ועבה יותר…ומסריח יותר! האם אי פעם חשבת שתתגעגע לימי הקקי של יומם?

מדריך צבע לתינוק קקי

  • קקי בייבי ירוק – קקי בייבי ירוק לא אומר שום דבר רע. בדרך כלל לתינוקות יש קקי ירוק אם נותנים להם תוספי ברזל, או בגיל 4 עד 6 חודשים כאשר הם מתוודעים למזונות ירוקים מוצקים כגון אפונה מחית ותרד.
  • קקי תינוק כתום, צהוב וחום – קקי תינוקות כתום, צהוב וחום נפוץ אצל תינוקות יונקים ומבקבוקים.
  • דם שחור בקקי של תינוק – אם בקקי של תינוקך יש כתמים של דם שחור, אז זה אומר שהתינוק שלך מעכל דם בזמן ההנקה. זה לא סיבה לדאגה, עם זאת, ייתכן שתרצה לבדוק עם הרופא שלך כדי לוודא שהדם אינו סימפטום למשהו חמור יותר.

סימני אזהרה בצבע קקי תינוק

רוב הסיכויים הם שלא תצטרך להתקשר לרופא שלך לגבי הקקי של תינוקך, אבל זה טוב לדעת מתי לעשות את הצעד הזה. אם אתה מבחין בתינוק שלך יש קקי שנראים כמו זה שלמטה, הקפד לפנות מיד לרופא שלך.

  • קקי נוזלי לתינוק – קקי נזלת או שלשול בצבע ירוק, צהוב או חום, יכולים להוות אינדיקציה לזיהום או אלרגיה.
  • קקי תינוק קשה דמוי חלוק – אם לתינוק שלך יש קקי קשה דמוי חלוק נחל, אז הוא/היא עלולים לסבול מעצירות. זה יכול להיות די שכיח כאשר תינוקך מתוודע לראשונה למזון מוצק, אך יכול להיות גם סימפטום של רגישות לחלב, סויה או חוסר סובלנות למשהו בחלב אם או פורמולה.
  • דם אדום בקקי של תינוק – לפעמים קקי של תינוק יכול להפוך לאדום בגלל מזון או נוזלים כמו עגבניות, סלק או אגרוף פירות. עם זאת, קקי תינוק אדום יכול להיות גם סימן לדם בצואה. זה יכול להיות סימן של אלרגיה לחלבון חלב או זיהומים חיידקיים.

 

מאמר זה נכתב בשיתוף פעולה עם שולה בייביז – מוצרי תינוקות.