You are currently viewing אינכם יכולים לשלוט במהירות בסקייל

אינכם יכולים לשלוט במהירות בסקייל

בימים הראשונים של הסטארטאפ, כשאתם רוצים לעשות משהו אתם יכולים פשוט לגרום לו לקרות. אתם תעבדו כל הלילה, תטחנו עבודה בסוף השבוע או תתקשרו לאנשים שחייבים לכם כמה טובות כדי לקבל את העזרה שאתם זקוקים לה. מייסדים טובים עושים דברים מהר.

 

המייסדים ממהרים. זמן הוא כסף ומכיוון שהם הבעלים של החברה, זה הכסף שלהם. יתר על כן בימים הראשונים שכסף פחות קשור לעושר כמו שהוא קשור להישרדות. אם הם לא ממהרים, אם הם לא יגרמו לזה לעבוד, אם הם מאחרים מדי, הם יפסידו כסף ויצטרכו לעבוד בעבודה אמיתית. ההימור הוא גבוה.

 

בסולם הפעולות, המייסדים צריכים להרפות. עליהם לאפשר לאנשים אחרים (יש לקוות שהם בעלי יכולת גבוהה יותר) להשתלט על היבטי הפעולה. אם הם לא עושים זאת, העסק לא יכול לצמוח ולעיתים קרובות זה אומר שהוא גם לא ישרוד. אך כאשר מייסדים אינם עושים זאת הם מאבדים שליטה על יותר פרטים; הם מאבדים שליטה על המהירות. הם לא יכולים לרוץ כמו שהם היו יכולים כמו כשמדובר באדם אחד או שניים. ניתן להבין, איבוד שליטה על מהירות המבצע יכול להיות מאוד מתסכל עבור המייסדים.

 

אז מה מייסד צריך לעשות? ראשית, עליו לקבל את זה. ככל שהקבוצה נעשית גדולה יותר, הוא ייתקע יותר ויותר בהילוך שלישי. הילוך חמישי הוא כבר לא אופציה. זה מצער, אבל זה הכרח וזה סימן להתקדמות.

 

עם זאת, מייסד לא צריך לבטל לחלוטין את השליטה במהירות הכוללת של הפעולה. הוא אמנם לא יכול לשנות את רמת התפוקה של הצוות שלו, אך הוא יכול להבטיח שהוא מייצר את הדברים הנכונים תחילה על ידי ניהול רצף הפעילויות. אם אתם מציבים את התהליכים התפעוליים בסדר הנכון, לעתים קרובות אתם יכולים להגיע ליעד שלכם מהר יותר.

 

כשאתם בתפקיד מנהיגותי, אתם מקבלים את היתרון בכך שאתם יודעים יותר על המתרחש ברחבי הארגון מאשר כל אחד אחר. כמעט כל דבר שאתם מעוניינים בו. בהקשר זה, קל הרבה יותר לתעדף נכון את מה שחשוב, מה יניע את הארגון קדימה, מאשר מישהו שרואה רק חלק מהסיפור. ללא הנחייתם של המייסדים, יש יותר אנשים זוטרים בעלי הקשר מוגבל, הם נוטים להקדיש זמן לעבודה על דברים פחות חשובים, ולהאט את קצב התקדמות החברה. כאשר הצוות עובד בסדר העדיפויות הלא נכון, הוא יאט אתכם. זה כמו מכונית שמסתובבת בכל הכביש. יהיה הרבה יותר מהר לנסוע בקו ישר.

 

המייסדים יכולים למנוע "סיבוב" על ידי הימצאותם בסביבת העבודה, בדיקת סדר העדיפויות של האנשים והובלתם. בעוד שמייסדים עשויים להיתקע בהילוך שלישי בזהירות, שמירה על מכונית שמתקדמת ישר קדימה יכולה להגדיל משמעותית את המהירות שבה מגיעים לאן שרוצים להגיע.

כתיבת תגובה