You are currently viewing האם יהלומים בחיתוך אובל יקרים יותר?

האם יהלומים בחיתוך אובל יקרים יותר?

יהלומים בחיתוך אובל אמנם יקרים יותר מכמה יהלומים מעוצבים בגלל הניצוץ הייחודי שלהם, אך לעתים קרובות הם זולים יותר מיהלומים עגולים. מחירו של יהלום תלוי בגורמים רבים, כולל משקל קראט, חיתוך, צבע וניקיון, צורה ואפילו במדינה שייצרה את היהלום.

 

מומחי יהלומים בוחנים את כל התכונות הללו וקובעים את מחיר האבן. כתוצאה מכך, למרות שציינו קודם כי יהלום בחיתוך אובל הוא יקר יותר מכמה צורות מהודרות, יש לציין שאם אחד הגורמים הללו לקוי – הוא יירד במחיר. למרות שידוע כי יהלומים בחיתוך עגול הם היהלומים היקרים ביותר, היהלום העגול באיכות הירודה יכול להיות זול בהרבה מחיתוך אובל מוסמך.

 

באופן כללי, אפשר לומר שהיהלומים בחיתוך אובל זולים בכ-28% מיהלום בחיתוך עגול לקראט. אחוז זה הוא רק שיקול ממוצע והוא נובע מהשוואת היהלומים בחיתוך אובל ועגול עם משקל קראט ואותה איכות.

 

הסיבה העיקרית להפרש המחירים בין היהלום האובלי ליהלום העגול נובעת מתהליך החיתוך שלהם. זכרו כי היהלום בחיתוך אובל יכול להראות ניצוץ נהדר כמו יהלום עגול, אך מכיוון שרק חלקים בודדים של האבן הטבעית המחוספסת יהיו פסולת בחיתוך אובל, בחיתוך עגול חלק גדול מהאבן הגסה הראשונית נזרק. כך ניכר ההבדל המשמעותי הזה בין המחירים שלהם.

כמה עולה יהלום אובלי 1 קראט?

מחירה של טבעת יהלום 1 קראט תלויה בכמה גורמים, כאשר משקל הקראט הוא רק אחד מהם. לדוגמה, יש להתחשב בצבע, בניקיון ובדרגת החיתוך בנוסף למשקל הקראט של היהלום. אבל אם רק נסתכל על משקל הקראט, מחיר היהלומים יעלה באופן אקספוננציאלי לפי הגדלת המשקל.

 

מחירו של יהלום בחיתוך אובל בגודל קראט אחד בדרגת הבהירות SI1 ודרגת הצבע G נע בין 3,700 ל-4200 דולר.

כמה עולה יהלום אובלי 2 קראט?

כדי לחשב את המשקל של יהלום במשקל 2 קראט, אתם יכולים לדמיין שאם המחיר של יהלום יחיד הוא כ-3,700 דולר, אז נוכל להכפיל את מחיר היהלום הראשון ולחשב את המחיר של יהלום במשקל 2 קראט באותה איכות. אבל זו תפיסה מוטעית.

 

כאמור, מחיר היהלומים יעלה באופן אקספוננציאלי עם עליית משקל הקראט. כך שמחיר של יהלום אובלי במשקל 2 קראט עם דרגת הבהירות של SI1 ודרגת הצבע של G נע סביב 16,100-18,000 דולר.

 

יש לציין שחישובים אלה מתייחסים אך ורק למחיר המשוער של היהלום. עליכם להתייעץ עם התכשיטן כדי לקבוע את המחיר המדויק של עיצוב וייצור טבעת אירוסין יהלום אובלי.